logo dolce   logo dolce   logo dolce   logo dolce

Δρ ΑΡΙΣΤΟΝΙΚΗ ΘΕΟΔΟΣΙΟΥ: «ΓΟΝΕΙΣ ΔΕΝ ΓΕΝΝΙΟΜΑΣΤΕ, ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ»

25 September 2017

Αν αυτό έχουμε κατά νου, τότε το άγχος που μας διακατέχει όσον αφορά το μεγάλωμα των παιδιών μας, θα μειωθεί πολύ. 

 

Αυτό θέλει να συνειδητοποιήσουμε η ψυχολόγος Δρ Αριστονίκη Θεοδοσίου, προσκαλώντας  μας να συμμετέχουμε σε βιωματικά εργαστήρια ώστε να μάθουμε πώς μπορούμε να διαχειριστούμε όλο αυτό το βάρος που πέφτει στους ώμους μας με την ανάληψη της ευθύνης ενός νέου ανθρώπου.

 

Οι περισσότεροι νέοι γονείς ανατράφηκαν σε μια πιο αυταρχική κοινωνία, όπου οι σχέσεις των ανθρώπων ακολουθούσαν την πυραμίδα εξουσίας. Η κοινωνία μας όμως δεν είναι στατική. Τα πράγματα σήμερα άλλαξαν.  Οι κοινωνίες κινούνται ανάμεσα στο δίπολο του αυταρχισμού και της υπερπροστατευτικότητας.  Αν οι γονείς παλαιότερα έτειναν να διαπαιδαγωγούν τα παιδιά τους με αυταρχικό στυλ, οι γονείς σήμερα τείνουν να φτάνουν τον άλλο πόλο της διαπαιδαγωγησης, τον υπερπροστατευτισμό. Ο υπερπροστατευτισμος τείνει να δημιουργεί παιδιά ανασφαλή, που δεν αυτενεργούν και γίνονται ανεύθυνα. Το δίλημμα του σύγχρονου γονέα λοιπόν ποιο είναι; Το δίλημμα του σημερινού γονέα θα πρέπει να είναι το πώς να διαπαιδαγωγήσει τα παιδιά του ούτως ώστε να γίνουν ενεργοί πολίτες.

 

Ο σύγχρονος γονιός χρειάζεται να δώσει στα παιδιά του εκείνες τις ευκαιρίες για να πάρουν αποφάσεις, μέσα σε ορισμένα πλαίσια, και να έχουν την ευθύνη των αποφάσεων τους. Σημασία για την ομαλή ανάπτυξη του παιδιού έχει όχι τόσο το τι κάνουν ή δεν κάνουν οι γονείς αλλά κυρίως το πώς κάνουν ό,τι κάνουν ή δεν κάνουν οι γονείς. Στην ουσία αυτό που έχει σημασία είναι το θυμικό περίβλημα των ενεργειών τους δηλαδή, ο συναισθηματικό τόνος των ενεργειών των γονιών και ο τρόπος χειραγώγησης του παιδιού

 

Αν, λοιπόν, το παιδί της σχολικής ηλικίας είναι ένας πραγματιστής που ζει στο εδώ και τώρα και χειρίζεται και επιλύει τα θέματα του με γνώμονα την συμβατική ηθική, ο γονιός πώς μπορεί να συμπεριφερθεί ούτως ώστε να νουθετήσει σωστά και με επάρκεια την συμπεριφορά του παιδιού σχολικής ηλικίας; Από την άλλη πλευρά, ένας έφηβος είναι ένας ιδεαλιστής που παίρνει αποφάσεις με γνώμονα την αυτόνομη ηθική του. Σε αυτή την περίπτωση πώς μπορεί να οριοθετήσει ο γονιός;

 

Οι γονείς διαπαιδαγωγούν ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία τους, την προσωπικότητα και τις γνώσεις τους αλλά και ανάλογα με το τι θεωρούν οι ίδιοι υγιές μεγάλωμα. Συνήθως όμως οι γονείς διαπαιδαγωγούν τα παιδιά τους ανάλογα με τον τρόπο που διαπαιδαγωγήθηκαν οι ίδιοι. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε πιο πάνω: Παλαιότερα η κοινωνία ήταν διαφορετική και έτσι επισυμβαίνουν διάφορες δυσκολίες όταν προσπαθείς να ξεθάψεις απ' το χρονοντούλαπο του μυαλού σου νουθεσίες και τεχνικές διαπαιδαγώγησης μιας αλλοτινής εποχής.

 

Χρειάζεται λοιπόν οι γονείς να εκπαιδευτούν. Να μάθουν ανάλογα με το εξελικτικό στάδιο που διανύει το παιδί τους τι θεωρείται φυσιολογικό και τι όχι. Να μάθουν να οριοθετούν τα παιδιά τους ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία των παιδιών και την ηλικία τους αλλά και να μάθουν τον εαυτό τους προκειμένου να ασκούν τον όποιο διαπαιδαγωγικό τους ρόλο ενσυνείδητα.

Facebook logo  Logo twitter wordmark 1000

Thank you for your support

We use cookies to improve our website. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. For more information visit our Cookie policy. I accept cookies from this site. Agree