4 TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΦΟΡΑΣ ΤΗ ΜΑΣΚΑ

Comments Off on 4 TIPS ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΠΝΕΕΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΟΤΑΝ ΦΟΡΑΣ ΤΗ ΜΑΣΚΑ Slideshow

Μπορεί η χρήση μάσκας να είναι απαραίτητη κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, για πολλούς ανθρώπους, όμως, αποτελεί πρόβλημα καθώς δυσκολεύει την αναπνοή τους

μάσκα, σε συνδυασμό με την απόσταση, αποτελούν απαραίτητα στοιχεία για τον περιορισμό της εξάπλωσης του νέου κορωνοϊού. Ωστόσο για κάποιους η χρήση μάσκας μπορεί να μην είναι ό,τι καλύτερο, καθώς δυσκολεύει την αναπνοή τους τόσο που να φοβούνται ότι θα πάθουν υπερκαπνία, δηλαδή μεγάλη συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα στο αίμα.

Ακολουθούν τέσσερα έξυπνα tips που προτείνουν οι ειδικοί για να είστε σε θέση να υποστηρίξετε τους πνεύμονές σας και να αναπνέετε καλύτερα όσο φοράτε τη μάσκα.

Σωματική άσκηση

Η άσκηση αυξάνει το διοξείδιο του άνθρακα, γι’αυτό και παίρνουμε περισσότερες αναπνοές όταν ασκούμαστε. Για του λόγου το αληθές, μια μελέτη υποστηρίζει πως είναι φυσιολογικό να μην έχουμε ανάσα κατά τη διάρκεια της άσκησης, ωστόσο η τακτική φυσική δραστηριότητα μπορεί να αυξήσει τη δύναμη και την λειτουργία των μυών. «Οι μύες θα χρειάζονται λιγότερο οξυγόνο για την κίνηση και θα παράγουν λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα. Έτσι θα μειωθεί άμεσα η ποσότητα του αέρα που χρειάζεται να εισπνεύσει και να εκπνεύσει κανείς για μία άσκηση», αναφέρεται χαρακτηριστικά στη μελέτη.

Ασκήσεις αναπνοής

Για να αυξήσετε τη δραστηριότητα των μυών του διαφράγματος, μπορείτε να εξασκηθείτε στη διαφραγματική αναπνοή, την αναπνοή από την κοιλιά και την απλή βαθειά αναπνοή. Οι τεχνικές αυτές σας φέρνουν σε επαφή με την απόλυτη ικανότητα των πνευμόνων.

Πώς θα το πετύχετε:

  1. Μετρήστε πόσο διαρκεί η φυσιολογική σας αναπνοή, δηλαδή εισπνοή και εκπνοή.
  2. Στο νούμερο που βρήκατε προσθέστε μια ακόμη μονάδα και θέστε τον νέο αριθμό ως στόχο για τη διάρκεια μιας αναπνοής (εισπνοή και εκπνοή).
  3. Συνεχίστε τη διαδικασία αυτή μέχρι να μπορείτε να επιμηκύνετε με ευκολία τον χρόνο που χρειάζεστε για να γεμίσετε και να αδειάσετε τους πνεύμονές σας.

«Μαθαίνοντας να έχετε κάποιο έλεγχο στην αναπνοή σας, θα αυξήσετε την αντοχή στο CO2, πράγμα που με τη σειρά του θα ενισχύσει την ικανότητά σας να φοράτε μάσκα. Επίσης, μπορεί να μειώσει τον πανικό που σχετίζεται με τη μάσκα», εξηγούν οι ειδικοί.

Βελτίωση της στάσης του σώματος

Κάποιες στάσεις του σώματος μπορούν να παρέμβουν στη διαδικασία της αναπνοής. Για να το αποφύγετε, καλό θα είναι να στέκεστε ευθυτενείς, προτάσσοντας το στήθος και ανοίγοντας το μπροστινό μέρος του σώματος όπως όταν αναπνέετε βαθιά. Το σημαντικότερο όλων, να μην καμπουριάζετε.

Ενυδάτωση

Η καλή ενυδάτωση του οργανισμού είναι σημαντική για διάφορους λόγους, μεταξύ των οποίων και η αναπνοή. Η κατανάλωση αρκετού νερού κατά τη διάρκεια της ημέρας συμβάλλει στη διατήρηση της υγρασίας των βλεννογόνων στους πνεύμονες, βοηθώντας τους έτσι να λειτουργούν καλύτερα.

Πηγή: ygeiamou.gr, marieclaire.gr