Η επιστροφή στο σχολείο ήταν για τους περισσότερους από εμας μια χαρούμενη περίοδος ειδικά σε ηλικία μέχρι 12 χρονών, όχι τόσο γιατί θα αγοράζαμε νέα σχολικά αλλά και γιατί θα βλέπαμε τους φίλους μας.
Με τα νέα δεδομένα για τον COVID-19 να είναι πια μέρος της καθημερινότητας μας η επιστροφή στα σχολεία και η συνάθροιση τόσων μαθητών και καθηγητών στο ίδιο χώρο είναι μια στρεσογόνος κατάσταση. Πως θα εξηγήσουμε στα παιδιά μας να κρατούν αποστάσεις και να τηρούν τα μέτρα υγιεινής;
Παιδιά ηλικίας 6-12 χρονών πιθανών να παρουσιάσουν στρες επιστρέφοντας στα σχολεία ειδικά μετά την παραμονή τους τόσο καιρό στο σπίτι με τους γονείς. Επίσης σε κάποια παιδιά ίσων να είναι δύσκολο να κρατήσουν αποστάσεις από τα φιλαράκια τους.
Εξηγούμε στα παιδιά μας την σοβαρότητα της κατάστασης μιας τέτοιας πανδημίας και τον λόγω που πρέπει να κρατάμε αποστάσεις και όχι να τα φοβίζουμε αναφέροντας θανάτους.
Είμαστε ειλικρινής με τα παιδιά μας και επισημαίνουμε πως η επικοινωνία με τους φίλους μας δεν αλλάζει. Σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε άγχος και ανησυχίες στα παιδιά μας.
Να προετοιμάσουμε τα παιδιά μας πως μπορεί να μην βρίσκονται στην ίδια τάξη με τους φίλους τους αλλά σε καμία περίπτωση να μην νιώσουν απομονωμένοι.
Να είμαστε φιλαλήθης απέναντι τα παιδιά μας εξηγώντας πως μικροί και μεγάλοι διανύουμε μια περίοδο, πρωτόγνωρη για όλους και θα πρέπει να την περάσουμε όσο πιο λογικά και ψύχραιμα γίνεται.
Λόγω των νέων δεδομένων και το ότι θα βρίσκονται λιγότερα παιδιά στις τάξεις πιθανον κάποιοι μαθητές, να νιώθουν θυμό που δεν θα είμαι με τα φιλαράκια τους. Αλλα θα πρέπει να τους εξηγήσουμε ήρεμα και ξεκάθαρα πως οι αποστάσεις που κρατούμε είναι μια συλλογική πράξη για το καλό όλων μας. Να δώσουμε έμφαση στην σοβαρότητα της διαφύλαξης της υγείας μας.
Να ενθαρρύνουμε τα παιδιά μας να χρησιμοποιούν αντισηπτικό και να πλένουν τα χέρια τους. Επίσης να νιώθουν άνεση να ζητήσουν απο τη δασκάλα τους να πανε στην τουαλέτα να τα πλύνουν όταν τα ίδια νιώσουν ότι πρέπει να το κάνουν. Τα παιδιά όταν καταλάβουν την σημαντικότητα στο πλύσιμο των χεριών τότε είναι πιο εφικτό να το κάνουν πιο συχνά.
Έχοντας ενσυναίσθηση προς τα παιδιά μας είναι πιο εύκολο για τους γονείς να αντιληφθούν τις ανησυχίες και τους φόβους τους. Πώς σε ένα παιδικό μυαλουδάκι να χωρέσει όλη αυτή η απόσταση και τι θα γίνει εάν κάποιες φορές ξεχαστούν. Σε καμία περίπτωση δεν φωνάζουμε και δεν θυμώνουμε στα παιδιά.
Έχοντας κατά νου πως κάποια παιδιά συμπεριφέρονται αναλόγως στο τι βλέπουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον, πιθανόν να μην τηρούν τα μέτρα υγιεινής χλευάζοντας την σοβαρότητα της κατάστασης έτσι εξηγούμε στα παιδιά μας πως αυτό δεν είναι λογος να μην τα τηρούν τα ίδια και σε καμία περίπτωση να νιώθουν μειονεκτικά όταν το κάνουν. Ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να το κάνουν και μιλήστε τους ανοικτά για το bulling που ενδεχομένως να δεχτούν. ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΝΤΡΕΠΟΝΤΑΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΑΝΤΙΣΗΠΤΙΚΟ Ή ΝΑ ΠΛΕΝΟΥΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ ΟΤΑΝ ΝΙΩΣΟΥΝ ΠΩΣ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ
Τα παιδιά πρέπει να είναι έτοιμα να αιτιολογήσουν τον λόγο που πλένουμε τα χέρια μας και να υπερασπιστούν τον εαυτό τους και όχι για ένα πρέπει!
ΡΑΝΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 99942960